Exhibition "Constant, religie, protest en idealisme" in the press

Two positive reviews for the exhibitions “Het laatste avondmaal. Van Da Vinci tot Mamedov” and “Constant, religie, idealisme en protest”

Klein maar fijn geldt voor deze dubbeltentoonstelling van Mamedov en Constant in Krona Uden. — Brabant Cultureel

De religieuze werken die hij op latere leeftijd maakte, zijn vooral sociaal van inslag. Zo is op zijn ‘L’ultima cena’ de hoofdrol voor een terminale vriendin. En voor de barmhartige Samaritaan kiest hij een vrouwelijke versie, ‘La Samaritaine’. Ze zit geknield bij een naakte, totaal berooide man, terwijl een man in pak zich schuilhoudt achter een kunstzinnige constructie. Alsof wie het lijden niet ziet, niets hoeft te doen. - Nederlandsdagblad

Het Laatste Avondmaal verrast in vele gedaanten

Read the article by Arnold Verplancke for Brabant Cultureel by clicking on the title or on his blogspot.

Image

Het vijfluik The Last Supper van Raoef Mamedov, recent aangekocht door Museum Krona in Uden.

Description

Het vijfluik The Last Supper van Raoef Mamedov, recent aangekocht door Museum Krona in Uden.

Image

Detail van het ‘Laatste Avondmaal’ volgens een in 1520 reeds geschilderde kopie van het werk van Da Vinci, Abdij van Tongerlo.

Description

Detail van het ‘Laatste Avondmaal’ volgens een in 1520 reeds geschilderde kopie van het werk van Da Vinci, nu in bezit van de Abdij van Tongerlo.

Kunst rond thema’s uit de lijdenstijd komt extra binnen in oorlogstijd

Read the article by Sophia Geuze for Nederlandsdagblad by clicking on the title.

Image

De Emmausgangers, 1936

Description

De Emmausgangers, 1936

Image

Interieur van de Willibrorduskerk tijdens de hoogmis, 1944

Description

Interieur van de Willibrorduskerk tijdens de hoogmis, 1944

Image

Die Beschneidung Christi - nach Joerg Ratgeb, 1972

Description

Die Beschneidung Christi - nach Joerg Ratgeb, 1972

Image

La Samaritaine, 1984

Description

La Samaritaine, 1984

Image

L'Ultima cena, 1979

Description

L'Ultima cena, 1979